Tatil evi kiralama sektörü, diğer tatil turizmi sektörlerinden farklı, kişiye özel bir sektör olmasından dolayı, iptal şartları ve cezai yaptırımları genellikle çok katı olan bir sektördür. Söz konusu tatil evleri yaz sezonunda en fazla 6 ila 10 hafta müşteri ağırlamak hedefi ile kiraya açılırlar. Siz tatil evinizi rezerve ettiğiniz andan itibaren, o yer sizin için o tarihe kadar bekler ve siz gelmediğiniz takdirde, sizin yerinizi doldurmak imkansız olur. Bundan dolayı bu şartlar tatil evi sahipleri için büyük önem taşımaktadır. İptallerden oluşan boşluklar sebebi ile iptal edilen her rezervasyonun yeri dolmayabilir ve villa sahipleri bundan dolayı büyük zararlar edebiliriler.

Diğer ülkelerde bu sorun depozito sonrası kalan ücretin giriş tarihinden en az 2 ay öncesinden ödenmesi ile çözülmektedir. Yani misafir (kiracı) villaya girmeden iki ay öncesinde tüm ücreti ödemektedir. Fakat biz bu sistemi kötüye kullanabilecek kişilere karşı, yerli misafirlerimiz için kalan ücreti tatil evine girişte almaktayız. Yapılan bu iyi niyet göstergesinin kötüye kullanımını engellemek amacıyla, anlayışınıza sığınarak bu şartlar uygulanmakta ve tatil evi sahipleri ciddi bir şekilde korunmaktadır. Lütfen iptal ve iade taleplerinizden önce aşağıdaki şartları dikkatle okuyunuz ve size gönderilen epostaları ve dokümanları dikkatle inceleyiniz.

Sitede yayınlanan her tatil evi ilanında, ilan sahibi tarafından belirlenen bu iptal seçenekleri "Kurallar" başlığı altında yazılı, kırmızı renkli “iptal ve iade şartları” linki ile misafirlere sunulmaktadır. Düzenlenen bu iptal politikaları yukarıda da söylediğimiz gibi hem ev sahiplerini hem de misafirleri çıkabilecek anlaşmazlıklarda bilgilendirmek ve korumak amacıyla sunulmuştur.

ÖNEMLİ UYARI: Sitemiz üzerinden banka ya da diğer ödeme kanalları aracılığı ile yapmış olduğunuz ödemelerde, sözleşme şartlarını otomatikman kabul etmiş olursunuz. Rezervasyon sayfasında bulunan onay kutusu, banka ya da diğer kurumlarda atmış olduğunuz imzalar otomatikman dijital imza sayılmakta ve sözleşmeleri "Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğine" göre resmi olarak imzalamış olmaktasınız. Dolayısı ile villa girişlerinde alınan ıslak imzalar sadece giriş yaptığınızın belgesi olarak alınmaktadır. Sözleşme konusu ürün ve/veya hizmetleri Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15/g hükmü gereğince "Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken konaklama, eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler" niteliğinde olduğundan Cayma Hakkı kapsamında bulunmamaktadır. Ödeme yapmadan önce, bu hususu en başından bildiğinizi ve Cayma Hakkı talep etmeyeceğinizi kabul ve taahhüt edersiniz. 

KİRACI rezervasyonlarını herhangi bir sebepten dolayı iptal etmek isteyebilir. Yalnızca yazılı olarak yapılan iptal talepleri değerlendirmeye alınacaktır.

KİRACI, web sayfası üzerinden yaptığı rezervasyonu 24 saat içinde iptal edebilir, bu zaman diliminde Tatilevi.com.tr esneklik uygulamaktadır. Bu durumda tüm ücretler (kaparo dahil) banka transfer kesintileri hariç olarak iade edilir. Ödemenin yapıldığı saat referans olarak alınır. Sadece yazılı yapılan iptal istekleri dikkate alınacaktır.

KİRACI’nın rezervasyonunu iptal etmesi durumunda, FİRMA iptalden kaynaklanan kayıplardan dolayı bir tazminat talep edecektir.

İlk 24 saat sonrasında tazminat şartları aşağıda belirtilen şekildedir;

● Ödenen kaparo (ön ödeme tutarı) rezervasyonun KİRACI tarafından iptal ettirildiği durumlarda hiçbir şekilde iade edilmez.

● İptal isteği eve giriş tarihine 60-30 gün arası bir süre kalmış ise, kaparo hiçbir şekilde iade edilmez ve KALAN ÜCRETİN %50’si KİRACI’dan talep edilir.

● İptal isteği eve giriş tarihine 29 günden az bir süre kalmış ise yapılan iptallerde veya KİRACI hiç gelmezse, KİRACI KALAN ÜCRETİN %100’ünü, (tamamını) ödemek zorundadır.

KİRACI’nın iptal talebinde bulunması durumunda, başlangıç tarihi olarak temel alınan tarih ve saat FİRMA hesabına EFT, HAVALE yolu ile yapılan "ÖN ÖDEME" tarihidir. İptal ve iade için bu ödemenin yapıldığı tarih ve saat temel alınacaktır.

KİRACI sadece ön ödeme yaparak rezervasyon yaptırmış ve başka hiç bir ödeme yapmamış ise ve rezervasyonunu iptal ettirmek isterse yukarıda belirtilen tazminat şartları çerçevesinde ödeme yapmayı kabul ve taahhüt eder.

KİRACI belirtilen tarihten önce evden çıkmak ister ise, kalan günlerin ücreti geri iade edilmez.

KİRACI'nın, ölüm, hastalık, düğün, kaza, sağlık problemi, izinlerinin iptal edilmesi vs. durumlarda, yukarıda belirtilen tüm iptal şartları harfiyen uygulanacaktır. 
              

KİRACI’nın zorunlu tazminat ödemesini yapmaması durumunda, bu ücretler FİRMA tarafından İhtarname ya da İcra takibi yolu ile yasal olarak KİRACI’dan istenir. Bu gibi durumlarda ortaya çıkabilecek tüm masraflar (Avukat, noter, icra ve dosya masrafları vs.) ödenecek tazminata eklenerek KİRACI’dan talep edilir.

İptal başvurularında her ayın 30 çektiği hesap edilerek bir önceki ayın giriş tarihine tekabül eden tarih baz alınacaktır. Tek tek gün sayımı yapılmayacaktır. (Örneğin 15 Temmuz girişli bir rezervasyonun iptal başvurusu 15 Haziran gecesi saat 12:00'ye kadar yapılabilir.)

Misafir sadece Depozito ödemesi yaparak rezervasyon yaptırdıysa ve iptali cezai müeyyide gerektirecek sınırlar içinde yaptırdı ise tazminatı gerektiren durum ortaya çıkar ve yukarıda yazılı tutarları sözleşme şartlarına istinaden ödemeyi kabul eder.

Misafir ve ev sahibi arasında belirlenen ve anlaşılan bir temizlik ücreti & elektrik - su ücreti vs... varsa, bu ücret misafir konaklama yerine girmediği sürece tahsil edilemez, talep edilemez.

Tatilevi.com.tr hizmet bedellerini müşterinin gönderdiği depozito bedellerinden hizmet bedeli olarak kesinti yaparak villa sahiplerine ödeme yapar. Bundan dolayı rezervasyon gönderildiği andan itibaren hizmet bedeli, muhasebe kayıtlarına gelir olarak geçer ve gerekli vergilendirme işlemleri ve diğer mali kayıtları yapılır. Dolayısı ile iptal durumlarında tahsil etmiş olduğu ön ödeme içindeki depozito bedeli kayıtlara intikal ettirildiğinden hiç bir şekilde geri iade edilemez. Lütfen depozito iadesi için ısrar etmeyiniz. Depozito iadeleri ile ilgili bu bilgiler ilanlar içinde, bu sayfada ve size gönderilen tüm epostalarda ve evraklarda sizlere defalarca belirtilmiştir. Böyle bir talep göndermeden önce lütfen evraklarınızı ve maillerinizi tekrar kontrol ediniz.

Eğer kiracı veya ev sahibinden birinden bir şikayet olursa, giriş saatinden sonra 24 saat içinde Tatilevi.com.tr' ye şikayet konusu yazılı olarak eposta ya da faks yolu ile derhal bildirilmelidir.

Misafir konaklama yerine giriş yaptıktan sonra erken çıkmak isterse, kalan gecelerin ücreti kesinlikle geri iade edilmez.

Tatilevi.com.tr iptal durumunda ya da diğer sorunlarda iki taraf arasında gerekirse arabuluculuk yapar ve anlaşmazlık durumlarında son sözü söyleyen taraf olur. İki tarafında buna itiraz etmeye hakkı yoktur.

Rezervasyon iptal talebi, misafir Tatilevi.com.tr' den iptal onay epostası alana kadar iptal olmuş sayılmaz. Eğer misafir iptal onay epostasını almamışsa Tatilevi.com.tr ile acil olarak iletişim kurmalıdır.

Tatilevi.com.tr tarafından rezervasyonun iptali;

Tatil evlerinin bulunduğu bölgelerde ya da tatil evlerinin kendisinde (ev ile ilgili ciddi problemler, bölgesel olarak yaşanan su veya elektrik kesintileri, deprem vb. afetler) gibi ön görülemeyen durumlar tespit edildiği takdirde, tatilinizde bir problem çıkabileceğini öngörerek Tatilevi.com.tr siz değerli misafirlerini (kiracıları) korumak için, rezervasyonunuzu siz villaya gelmeden önce iptal etme hakkına sahiptir. Sizlere açıklanacak olan bu durumdan dolayı iptal talebinin sizlere iletilmesi sonrasında misafir yine de villaya gelmek ister, iptal talebini reddederse tüm sorumluluk ve yükümlülük misafire ait olacaktır. Misafirin isteğine ve mağduriyetine bağlı olarak Tatilevi.com.tr en az kiralanan villanın ayarında alternatif villalar sunmaya çalışır. Misafir, alternatif villa veya villalardan birini seçebileceği gibi isterse rezervasyonu tamamen iptal ederek yaptığı tüm ödemenin iadesini talep edebilir. Sadece bu durumlarda Tatilevi.com.tr, alınan tüm ödemeyi misafire iade etmekle yükümlüdür.

Rezervasyon tarih değişikliği;

Misafirin rezervasyon yapılan tarihi değiştirme hakkı mevcuttur ancak birkaç özel duruma bağlıdır. Tatilevi.com.tr değişiklik talebini ev sahibine ya da ilan sahibine iletir ve onay alırsa değişiklik yapabilir. Buradaki son söz ilan sahibine ya da ev sahibine aittir. Tatilevi.com.tr sadece aracılık yapar. Tatilevi.com.tr rezervasyon değişiklik işlemi için ekstra KDV içinde 150 TL.- işlem ücreti talep etme hakkı vardır. Değişiklik talebiniz demek; sonrasında sizlere gönderilen tüm evraklar ve sistemde kayıtlı bilgileri ve ay (tarih) farkından kaynaklanan fiyat farklarının tekrar hesaplanıp, ev sahibine yapılan ön ödeme ücreti ve kesilen faturaların değişmesi anlamına gelmekte ve bize ekstra iş gücü kaybı yaşatmaktadır. Girişinize 60 günden az bir süre kaldığı takdirde yapılan değişiklikler ev sahibi tarafından büyük ihtimalle onaylanmayacaktır.